افزایش قیمت بیت کوین

قیمت بیت‌کوین در بحبوحه افزایش آمار خرده‌فروشی ایالات‌متحده در ارزش بیش از ۲۸ هزار دلار ثابت باقی ماند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، به نقل از اینوست، قیمت بیت‌کوین در روز سه‌شنبه (۱۷ اکتبر) بالای ۲۸ هزار دلار معامله شده است و موقعیت خود را نزدیک به بالاترین میزان دو ماهه حفظ کرده است. انعطاف‌پذیری این ارز دیجیتال به افزایش غیرمنتظره ۰.۷ درصدی خرده‌فروشی ایالات‌متحده در ماه سپتامبر نسبت داده شده است.

قیمت بیت‌کوین، پس از افت از اوج ۳۰ هزار دلاری خود، در روز دوشنبه به ۲۷ هزار و ۸۵۵.۲۱ دلار رسید و در حال حاضر به بیش از ۲۸ هزار دلار بازگشته است. این بالاترین نرخ بیت‌کوین از ۱۸ آگوست است و با عبور از سطح مقاومت محوری ۶۳.۰۰ در شاخص قدرت نسبی (RSI) در سطح ۶۵.۰۰، به اوج خود رسیده است.

در مقابل، اتریوم پس از اینکه برای مدت کوتاهی به بالای ۱۶۲۸.۱۶ دلار رسیده بود، رکودی را تجربه کرد. اطلاعات نادرست در مورد تایید صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) بلک راک منجر به کاهش ارزش این ارز دیجیتال شد و به پایین‌ترین سطح ۱۵۷۰.۸۹ دلار رسید. پس از ناکامی در عبور از سقف ۴۹.۰۰ شاخص قدرت نسبی، به نظر می‌رسد که اتریوم اکنون سطح پایین‌تری را در ۱۵۴۰ دلار هدف قرار داده است و به زنجیره بردهای چهار روزه خود پایان می‌دهد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۱.۰۹ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۰.۰۹ درصد کاهش پیدا کرده است. در حال حاضر ۵۱.۱۳ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۴۴ درصد افزایش داشته است