صدور خودکار مجوز در سامانه یکتا

به گزارش سرویس صنعت و معدن جهان صنعت نیوز، سیاح، رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد در برنامه میز اقتصاد گفت. تا امروز ۵ هزار ۵۰۰ شناسه یکتا در درگاه ملی مجوزهای کسب و کار وزارت اقتصاد صادر شده. و اگر سازمانی در ارائه مجوز تاخیر داشته باشد خود سامانه خودکار مجوز را صادر می کند.

او تصریح کرد: در حال حاضر قانون مجوز کسب و کار به صورت خودکار باز است. در حال حاضر ۹۹ درصد مجوز ها از سوی سازمان و وزارتخانه ها ارائه شده. که امیدواریم ۳ سازمان و ارگان هم هر چه سریعتر شرایط تسهیل مجوز ها را فراهم کنند.

سیاح افزود:در حال حاضر ۴ هزار ۲۰۰ مجوز صادر کرده ایم که ۲۰۰مجوز هنوز به سامانه متصل نشده اند. همه افرادی که از درگاه ملی مجوزها شناسه یکتا مجوز الکترونیکی دریافت می کنند. تحت حمایت کامل قانون قرار دارند. از نظر دولت شناسه یکتا مجوز الکترونیکی کاملا دارای اعتبار قانونی است. و همه مجوزهای کاغذی به حکم قانون باید به شناسه یکتا تبدیل شوند.

سیاح گفت: ۴۸۵ عنوان مجوز از میان هزار و ۲۹ عنوان مجوز تعیین شده. با تاخیر با حدود ۲۴۰ هزار درخواست مواجه شده بود. که از این تعداد برای ۱۳۰ هزار درخواست، مجوز صادر شده. و ۱۱۰ هزار درخواست در صف صدور قرار گرفته‌اند و بتدریج در بانک کسب و کار هم درج می‌شوند.