سامانه جامع توثیق راه‌اندازی شد

به گزارش سرویس اقتصاد کلان جهان صنعت نیوز، .سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه میزان دارایی‌هایی که توسط اشخاص ثبت شده از جمله سیمکارت دائمی، طلا‌های اشخاص که نزد بانک کارگشایی قرار گرفته و سایر دارایی‌هایی که ثبت شده می‌تواند به عنوان وثیقه در سامانه جامع وثایق الکترونیکی ثبت شود، گفت: از طریق این سامانه افراد می‌توانند نسبت به دریافت تسهیلات خرد و یا ضمانت در دادگاه‌ها استفاده کنند.

خاندوزی اظهار کرد: سامانه جامع وثایق الکترونیک روز گذشته راه‌اندازی شده است و با این سامانه افراد در مواردی مانند دریافت تسهیلات خرد بانکی، وثیقه گذاشتن برای دادگاه و دیگر مواردی که به ضامن نیاز است از این سامانه استفاده می‌کنند.

وی همچنین گفت: با هدف اینکه مردم راحت‌تر در زمانی که نیازمند وثیقه، ضمانت‌نامه و یا در صدد خرید قسطی کالا اعم از خوراکی و غیر خوراکی و یا در حوزه قضایی نیازمند قرار وثیقه هستند، با استفاده از سامانه ستاره (سامانه وثایق) که برای وثیقه الکترونیکی که همه وثایق یک خانواده و یا فرد در آن تجمیع شده، استفاده می‌شود، امروز با شش بانک و سهام داری آنها توافقات قطعی شد. در حکم قانون تامین مالی تولید و زیرساخت برای این منظور برای دولت ۶ ماه زمان در نظر گرفته شده بود که امروز در کمتر از سه ماه این مهم انجام شد.