اتصال شبکه پرداخت کارتی میر روسیه به شبکه شتاب ایران نهایی شد

به گزارش سرویس بانک و بیمه جهان صنعت نیوز، محمدرضا فرزین از امضای نخستین قرارداد پیمان پولی دوجانبه برای تبادلات تجاری میان ایران و روسیه خبر داد و اعلام کرد: زیرساخت معاملات توافقی ریال برون‌مرزی (ریال آفشور) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

وی گفت: در نشست دو جانبه رؤسای کل بانک های مرکزی دو کشور ایران و روسیه در حاشیه کنگره مالی روسیه در سنت پترزبورگ که پنجشنبه گذشته برگزار شد، کلیه اقدامات مشترکی که در گذشته توافق شده بود نهایی شد و بدین ترتیب کلیه اقدامات توافق شده قبلی وارد مرحله عملیاتی شد.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین گفت: در این نشست سند همکاری جدیدی در خصوص اقدامات مشترک آتی به امضای رؤسای کل بانک¬های مرکزی دو کشور رسید.

وی با اشاره به ظرفیت های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه تاکید کرد: در پایان دیدار دوجانبه با رئیس بانک مرکزی روسیه، قرارداد پیمان پولی دوجانبه به منظور تأمین (معاوضه) نقدینگی به پول¬های ملی برای تبادلات تجاری امضا شد و به زودی با افتتاح زیرساخت معاملات توافقی ریال برون مرزی (ریال آفشور) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، دستورالعمل های لازم به شبکه بانکی و بازرگانان ابلاغ خواهد شد.