اخبار جدید از ادغام دانشگاه پیام نور

به گزارش جهان صنعت نیوز،ابراهیم تقی زاده  ضمن بیان این مطلب در واکنش به حذف یا ادغام برخی واحدهای دانشگاه پیام نور به دانشگاه فرهنگیان یا سایر دانشگاه های دولتی گفت: جمع بندی ما بر این است که تعداد واحدها و مراکز دانشگاه پیام‌نور که احساس شود، زمینه تجمیع آن دست خود پیام نور فراهم است در خود دانشگاه صورت بگیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: باید ساماندهی و آمایش توسط خود دانشگاه پیام‌نور به کارگروه آمایش و ساماندهی وزارت علوم پیشنهاد داده و توسط این کارگروه به شورای گسترش ارائه شود.

رئیس دانشگاه پیام نور تاکید کرد: ادغامی که در حال حاضر انجام شده در خصوص اعضای هیات علمی مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان است که نسبت آنها به نسبت دانشجو در دانشگاه پیام‌نور بیشتر است. در نتیجه توافق شده است دانشگاه فرهنگیان فرایند اداری جذب این نیروها را با مصاحبه و….. انجام دهد؛ ولی واگذاری دانشگاه پیام‌نور به دانشگاه فرهنگیان در دستور کار نیست.

رئیس دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: خدمت وزیر علوم مطرح کردیم ادغام و تجمیع دانشگاه پیام‌نور در هر دانشگاهی با توجه به تفاوت ماموریت دانشگاه نیاز به تامل و بررسی بیشتر دارد. آنچه که ما درخواست داریم این است که وقتی در خصوص نوع ماموریت های متفاوت در زیرنظام ها صحبت می شود، باید دانشگاه پیام‌نور در خود دانشگاه ادغام شود.