آخرین وضعیت احداث خط راه‌آهن شلمچه

به گزارش جهان صنعت نیوز ،محمدعلی مرادی در نشست خبری که روز، ۲۹ آذرماه در اهواز برگزار شد. اظهار کرد: حمل و نقل محور توسعه هر کشوری است و اگر کشوری می‌خواهد در حوزه‌های مختلف پیشرفتی داشته باشد. پویایی، نشاط، رفاه و آسایش در آن جامعه به وجود آید، باید زیرساخت‌های حمل و نقل آن کشور پیشرفته باشد.

وی گفت : امیدواریم با رویکردی که دولت سیزدهم دارد و به خاطر برخورداری حوزه حمل و نقل ریلی از مزیت‌هایی همچون کاهش مصرف سوخت،کاهش تصادفات و افزایش ایمنی نگاه و توجه ویژه‌ای به این حوزه شود تا شاهد جبران کم‌ و کاستی‌های این حوزه باشیم.

مرادی با اشاره به عملکرد اداره کل راه‌آهن جنوب در ۹ ماهه امسال در حوزه بار و مسافر ادامه داد: راه‌آهن جنوب در ۹ ماه سال جاری در حوزه مسافر جابجاشده از طریق قطارهای سراسری حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را جابجا کرده ، این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: در حوزه قطارهای حومه‌ای نیز که در درون استان انجام می‌شود. حدود ۶۰۰ هزار مسافر جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش یافته است.

مرادی گفت: راه‌آهن جنوب در زمینه جابجایی مسافر توسط قطارهای حومه‌ای (درون استانی) پس از تهران رتبه دوم را در کشور دارد. در این زمینه دارای ۱۰ رام قطار حومه ای هستیم که روزانه در مسیرهای اهواز – اندیمشک ، اهواز – بندر امام خمینی (ره) و ماهشهر و اهواز – خرمشهر تردد می کنند.