به ازای هر ایرانی دو وسیله شخصی داریم تا 3 سال دیگر ترافیک در کلان شهر ها با مشکل مواجه میشود

رئیس پلیس راهور فراجا از اجرای طرح‌ها و ارائه خدمات جدید از سوی این پلیس خبر داد و گفت: که طرح شماره‌گذاری خودرو در مقابل در منزل و ارائه گواهینامه یک روزه موتورسیکلت اجرایی شده است.

سردار سید کمال هادیانفر گفت: در کشورمان ۲۹۳ هزار کیلومتر راه وجود دارد که ۲۶ هزار کیلومتر آن جزو راه‌های اصلی است. همچنین ۱۴۴۰ شهر داریم که پلیس راهور در تمامی این موارد مسئولیت تامین نظم ترافیکی را برعهده دارد.

وی از صدور گواهینامه دو زبانه رانندگی برای متقاضیان خبر داد و گفت:  براساس کنوانسیون ژنو گواهینامه رانندگی رانندگی کشورمان در ۷۲ کشور دیگر معتبر است و در مورد پذیرش گواهینامه در ۱۳ کشور نیز درحال رایزنی و پیگیری هستیم. در همین راستا نیز تصمیم گرفته ایم تا برای متقاضیان گواهینامه دو زبانه صادر کنیم. الزامی در دریافت گواهینامه دو زبانه وجود ندارد و به زودی سامانه درخواست آن فعال می‌شود.

هادیانفر با اشاره به اینکه به ازای هر ایرانی دو وسیله نقلیه شخصی داریم، گفت: اکنون بیش از ظرفیت کشور خودرو داریم. سوالی که  اینجا مطرح میشود این است که باید بپرسیم سرانه وسایل نقلیه عمومی به ازای هر ایرانی چقدر است؟

رییس پلیس راهور فراجا با انتقاد از اجرا نشدن طرح اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: با روند کنونی تا سه سال آینده ترافیک در کلانشهرها و جاده‌ها با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.