مصرف روزانه بنزین در کشور چقدر است؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: میانگین مصرف بنزین در کشور روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر است که میزان تولید در ایام پیک سال جوابگوی مصرف نیست.

به گزارش جهان صنعت نیوز، شریعتی عضو کمیسیون انرژی مجلس در برنامه تهران ۲۰ گفت: ناترازی در وضعیت تولید و مصرف بنزین در کشور از ابتدای امسال در برخی از مقاطع وجود داشته است. در ۷ماه گذشته در برخی از مقاطع طبق پیش بینی دولت واردات بنزین داشته ایم به طوری که در شهریور ماه و ابتدای امسال روزانه تا  ۱۴۴ میلیون لیتر بنزین مصرف شده است.

وی ادامه داد: ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین در روز مصرف داریم. مجموع تولید بنزین ما به صورت میانگین در سال پاسخگوی میزان مصرف نیست.

شریعتی گفت: از طریق تهاتر با نفت، بنزین وارد می کنیم.  این روند تا دو سه سال آینده و تا زمانی که برخی از پالایشگاه ها به بهره برداری برسند ادامه دارد. چراکه شیب افزایشی مصرف داریم و ناکارآمدی در مدیریت سوخت در کشور وجود دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با تخصیص بنزین به هر کد ملی مخالفت شد. گفت: همه مردم به حامل های انرژی در حوزه برق، گاز دسترسی دارند. الگوی مصرف در این بخش تعیین شده به طوری که ۷۵ درصد الگوی مصرف ، یارانه در نظر گرفته شد.