مشاوران املاک کل کشور درجه بندی میشوند!

دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه طرح درجه‌بندی مشاوران املاک با هدف جلب رضایت مشتریان ارائه شده است.تمام مشاوران املاک درجه‌بندی می شوند و دستمزد آنها بر اساس درجه شان محاسبه می شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، چند روز پیش عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران از درجه‌بندی مشاوران املاک در کل کشور خبر داد. مهدی امیدوار با بیان اینکه بر اساس تصمیمات کشوری تصمیم گرفته شده است که تمام مشاوران املاک درجه‌بندی شوند، افزود: شورای‌عالی مسکن شرایط خاصی را برای مشاوران املاک گذاشته که یکی از آنها درجه‌بندی فعالان این صنف است. این طرح در کل کشور اجرا خواهد شد.

دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران در مورد جزییات این طرح گفت: طرح درجه‌بندی مشاوران املاک با مشورت چند ارگان از جمله راه و شهرسازی، اتاق اصناف تهران و اتحادیه مشاوران املاک تهران مطرح شد. قرار است ابتدا به صورت پایلوت در برخی شهرها اجرا شود. بعد در مورد اجرای سراسری آن تصمیم گرفته شود.

سعید لطفی در مورد نحوه اجرای این طرح در تهران بیان کرد. همانطور که اشاره شد، طرح درجه‌بندی مشاوران املاک هنوز در تهران به مرحله اجرا نرسیده است. ضمن اینکه باید به این موضوع توجه داشت که شرایط کار در تهران با شهرستان‌ها متفاوت است. اینکه ما بخواهیم چنین طرحی را در میان ۱۲ هزار عضو اتحادیه مشاوران املاک پایتخت اجرا کنیم. آن را جا بیندازیم، کمی پیچیده‌تر است و به زمان بیشتری نیاز دارد.