امکان قانونی فروش طلا در فضای مجازی فراهم شد

به گزارش سرویس طلا و ارز جهان صنعت نیوز، علی شاه‌میرزایی معاون وزیر صمت امروز در مراسم رونمایی از “سامانه هوشمند معاملات و انبارداری فلزات گرانبها اولین شرکت پذیرش شده. در سند باکس تخصصی تجارت الکترونیکی”، گفت:در گذشته و در دولت های قبل بارها مشاهده شده است. که عرضه طلا و فلزات گرانبها در بستر تجارت الکترونیکی با مشکلات متعدد و خالی فروشی مواجه بودیم.

وی افزود:برخی سامانه ها بدون داشتن اعتبار، فروش طلا می کردند. که که این امر منجر به ورود خسارت به خریداران می شد.

شاه‌میرزایی گفت: طلایی که قرار است توسط پلتفرم عرضه شود. در ابتدا در انباری مانند خزانه یا ترجیحا بانک نگهداری شود. و میزان و موجودی طلای عرضه کننده پلتفرم نیز مشخص شود. و میزان آن علاوه بر اینکه توسط سکو به خریداران اعلام می شود. توسط یک شخص ثالث مانند مرکز تجارت الکترونیکی یا بانک نیز اعلام شود.

وی گفت:در این طرح بانک، طلای و موجودی سکو یا همان پلتفرم عرضه کننده را نگهداری کند. و معامله از طریق سکو با نظارت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی انجام می شود.

معاون وزیر صمت اظهار داشت: بنابراین با ایجاد سند باکس های تخصصی (محیط تنظیم گری) که در حوزه تجارت الکترونیکی به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی واگذار شد می توان تضمین کافی برای دارایی مردم ایجاد شود.