همه چیز درباره خانه پیش ساخته

خانه های پیش ساخته

خانه های پیش ساخته یکی از متداول‌ترین سرپناه‌ ها در قرن بیست و یکم است. خانه‌های پیش ساخته به دلیل سرعت بالا در ساخت و ساز و همچنین قیمت مناسب پیاده سازی شده نسبت به خانه‌های سنتی در حال حاضر به یکی از پر طرفدارترین شیوه‌های ساخت خانه تبدیل شده است.

 

خانه پیش ساخته چیست؟

خانه پیش ساخته نوع جدیدی از خانه است که در حال حاضر بر اساس تکنولوژی های روز دنیا ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

قطعات و اجزای این نوع خانه ها در محیطی غیر از محل قرارگیری ساختمان تولید می شوند و پس از انتقال به محل مورد نظر مونتاژ می شود و خانه را تشکیل می دهد.

در ساخت این خانه ها سبک های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که اصولاً سبک مدرن رایج ترین آن ها می باشد. زیرا این نوع طراحی بر پایه استفاده از ابعاد و اشکال بسیار ساده است و تنها بر کاربرد تاکید دارد.

این نوع خانه ها انعطاف پذیری بسیار بالایی در اجرا دارند و با توجه به نقشه اجرایی و نوع مصالح کاربردی تنوع بسیار بالایی داشته و در طیف وسیعی از مدل ها تولید می شوند.

خانه های پیش ساخته دو دسته اند:

  • خانه پیش ساخته قابل حمل :

خانه های قابل حمل و نقل میتوان به کانکس ها اشاره کرد  کانکس هایی ک از قبل ساخته شده و بعد در محل مورد نظر نصب میشود.

  • خانه پیش ساخته غیر قابل حمل :

 مثل خانه های ماژولار که در ادامه به آن می پردازیم.

 

 

انواع خانه های پیش ساخته از نظر متریال به کاربرده شده:

 

خانه های بتنی:

خانه پیش ساخته بتنی

اسکلت خانه های پیش ساخته بتنی از فلز اما دیوارهای آن از جنس بتن است. بتنی که برای ساخت این سازه‌ ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد وزن بسیار سبکی دارد به همین خاطر خانه پیش ساخته بتنی بطور کلی وزن کمی داشته و مقاومت بالایی دارند. سازه های پیش ساخته بتنی در محل کارگاه یا کارخانه ساخته شده و سپس پس از آنکه انواع تست‌ ها بر روی آن‌ ها صورت گرفت به محل پروژه منتقل می‌ شوند.

 

خانه های چوبی:

خانه پیش ساخته چوبی

نوعی دیگر از انواع خانه‌ های پیش ساخته، خانه‌ های چوبی هستند. از چوب به عنوان یکی از اصلی‌ ترین متریال‌ های ساختمانی از گذشته تا به امروز استفاده‌ های زیادی می‌ شده است. چرا که این متریال دارای خصوصیت‌ های منحصر به‌ فرد زیادی است. چوب وزن سبکی دارد، مقاوم و مستحکم است؛ نمای بسیار زیبایی دارد و انعطاف پذیری بالای آن ساخت و ساز را ساده‌ تر می‌ کند. یک شرکت سازنده ساختمان های پیش ساخته در ساخت این نوع سازه پیش ساخته باید مهارت و تجربه بسیار بالایی داشته باشد چراکه چوب در کنار تمامی ویژگی‌ های منحصر به‌ فردش، آسیب پذیر نیز بوده و ممکن است مورد تهدید عوامل مخرب بیرونی قرار بگیرد.

 

خانه پیش ساخت LSF:

نوعی دیگر از انواع خانه های پیش ساخته، خانه های ال اس اف هستند. سازه های ال اس اف را می‌ توان جدیدترین نوع سازه های از پیش ساخته شده دانست. ویژگی‌ های زیادی این سازه‌ ها را از ساختمان‌ های پیش ساخته بتنی متمایز کرده است. برای مثال وزن کمتر، استحکام بالا، نصب سریع و آسان، ظرافت بیشتر، مقاومت در برابر زلزله، آتش سوزی و… از ویژگی‌ هایی است که سبب شد از سازه‌ های پیش ساخته ال اس اف استقبال بیشتری شود.تنها عیب سازه‌ های ال اس اف این است که نمی‌ توان با کمک این متریال خانه‌ های پیش ساخته با متراژ بزرگی ساخت. در صورتی که برای ساخت خانه‌ های کوچک، سوئیت‌ ها، سالن‌ های ورزشی کوچک، مدارس کوچک در مناطق دور افتاده یا ویلا های یک طبقه به راحتی می‌ توان از این مصالح استفاده کرد.

 

خانه پیش ساخته PVC:

پی وی سی در برابر عوامل آسیب زای محیطی مقاومت بالایی دارد. گذشته از دوام و مقاومت بالای این متریال، قیمت مقرون به صرفه و مونتاژ ساده آن از دیگر علل استقبال از این سازه‌ های پیش ساخته به شمار می‌ روند.از پی وی سی می‌ توان برای پوشش کف خانه های پیش ساخته یا نمای بیرونی این سازه‌ ها نیز استفاده کرد.

 

خانه پیش ساخته ساندویچ پانلی:

در سیستم پانل ساندویچی، صفحات متشکل از پانل عایق حرارتی، همراه با دو شبکه فلزی در طرفین عایق، که به وسیله مفتول های فولادی مورب به یکدیگر متصل شده اند، یک شبکه فلزی سه بعدی را تشکیل می دهد.این قطعات پس از انتقال به محل احداث ساختمان، به یکدیگر متصل و از دو طرف به آن ها بتن پاشیده می شود. از تلفیق پانل و بتن، سازه از پانل های دیواری و سقفی تشکیل می شود.3Dسیستم پانل پیش ساخته سبک سه بعدی ساختمان حاصل می شود.

 

برای خرید،فروش، اجاره وساخت خانه پیش ساخته و خرید و فروش سوله و مکان صنعتی به بخش آگهی های صنعتی مراجعه نمایید.

 

بزرگترین مزیت های ساختمان های پیش ساخته:

 

·       مقاوم در برابر رطوبت

·       قابلیت استفاده مجدد

·       وزن کم

·       جابه جایی ( در بیشتر مدلها) و نصب آسان

·       قابلیت استفاده در شرایط آب و هوایی مختلف

·       کاهش هزینه های مربوط به ساخت و ساز

·       طول عمر بالا

 

نتیجه گیری :

خانه پیش ساخته در مقایسه با خانه معمولی از نظر اقتصادی مقرون بصرفه تر هستند و به هزینه پایین تری برای ساخت نیاز دارند. یک خانه پیش ساخته عمر بالایی دارد و می توان سال ها در آن زندگی کرد. این خانه ها اغلب در پانل های سقفی و دیواری و یا کف خود خود مجهز به عایق صوتی ، حرارتی، رطوبتی و برودتی هستند، از این رو می توانند در برابر عوامل مختلف آب و هوایی سالم و پابرجا باقی بمانند.طراحی و اجرای این ساختمان ها توسط افراد متخصص و حرفه ای با رعایت اصول مهندسی، طراحی و معماری صورت می گیرد. به همین دلیل خانه پیش ساخته از ایمنی و اطمینان لازم برخوردار می باشند.